Svar till Cissi Wallin- Publicerad i Metro

Det är inte min skyldighet att gilla dina barn

Nu är jag jättetrött på barnföräldrar. Innan ni börjar gorma – nej, inte alla föräldrar. (Sa jag att barnföräldrar och SD:are tycks vara samhällets mest lättstötta grupper?). Dock tillräckligt många för att vardagen i det offentliga rummet ska kännas hyfsat förpestad och osnygg.
Några axplock från de senaste dagarna: Vi är på lägenhetsvisning och där är också en barnfamilj. De har högljudda monsterbarn samt en gigantisk barnvagn, fylld till bredden med väskor och påsar som blockerar ytterdörren. Flyttas barnvagnen (med sovandes barn i) när jag vill gå ut? Nej. Får jag be hen vänligt men bestämt, efter ha irrat runt och försökt lokalisera en förälder? Ja. Måste jag förklara att jag inte gillar barn och dessutom har ryggskott? Ja. Får jag en uppläxning om att barn är så söta och gulliga och att hens barn inte alls skriker och springer runt. Ja.
 

Annat exempel: Förälder har barnvagn och går brevid en annan förälder med ett barn i handen. De tar upp hela trottoaren. Jag har lite bråttom och ber dem flytta sig. Gör de det utan suckar och stön om »hur folk inte har tålamod med barn som är meningen med livet och de som inte har barn förstår inte«. Nej.

Jag kan fortsätta. Exempel på exempel på hur många av er med barn tycks ha tappat all basal förmåga till hänsyn. Vill man att ens barn ska få springa fritt så åk till ett lekland eller lekpark. Vi har gott om dem 
i Sverige.

se orginal artikeln här :https://www.metro.se/artikel/cissi-wallin-det-%C3%A4r-inte-min-skyldighet-att-gilla-din-hund


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0